Over zand en baaien - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen Merkx - WaarBenJij.nu Over zand en baaien - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen Merkx - WaarBenJij.nu

Over zand en baaien

Door: Jeroen Merkx

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

22 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heej allemaal,

Allereerst enurm bedankt voor jullie berichtjes. Het doet me werkelijk goed om te lezen dat jullie mijn reis volgen! Het is alweer een week geleden dat ik jullie mijn eerste reisverslag stuurde. Dus: tijd voor een tweede! De afgelopen dagen heb ik al zoveel gedaan, dat ik het gevoel heb dat ik hier al maanden rond hang. Iedere plek waar ik de afgelopen dagen ben ik geweest, is fantastisch mooi. Hier volgt een korte (ik heb het echt geprobeerd kort te houden) samenvatting.

Donderdag: ben ik met de bus naar Paihia/ Bay of Islands gegaan. Google het maar eens, dan kun je zien hoe mooi het er is. Het heet niet geheel toevallig de Bay of Islands. Het is namelijk een groot strand met in de zee tientallen kleine eilandjes. 's Middags heb ik een kayak gehuurd en ben naar de eilandjes gevaren: awesome! 's Avonds nog een aantal Jagermeisters gedronken: Ja Francis, ook hier smaken ze prima!

Vrijdag: het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland bezocht: Cape Reinga. Op dat punt komen de Tasman Zee en the Pacific Ocean samen en dat geeft een prachtig gezicht (check de foto's!). Op de terugweg zagen we grote zandduinen waarvan je af kon 'sandboarden': en dat hebben we gedaan! Echt megavet!

Zondag: Waiheke Island bezocht: een 'wijn'eiland en ontzettend mooi om een wandeling te maken. Dat heb ik dus niet gedaan;-) Heb er een lekker biertje op t terras gedronken:-)

Maandag: de bus gepakt naar Coromandel. In de Coromandel is een ' hot water beach': graaf een gat in het strand, het warm water borrelt omhoog en je hebt een warm bad!

Vandaag: naar Rotorua geweest en direct doorgereisd naar Taupo. Rotorua staat bekend om Nieuw-Zeelands grootste geiser dus die heb ik dan ook gezien.

Morgen ga ik jetskien, overmorgen ga ik de Tongariro beklimmen. Een grote berg die bij the Lord of the Rings-kenners bekend staat als Mordor. Awesome!

Tussendoor drink ik bier, praat met vrouwelijke kiwi's, denk niet aan mijn werk en mis jullie heel af en toe.

Rudolph: wie heeft de slag om mijn plek op het werk gewonnnen?

Drees/ Hay/ Jaul: ik hoorde dat jullie gewonnen hebben met voetballen: ben ik toch niet zo onmisbaar?;-)

Koen: hoe gaat het met mijn planten?

Simone: hoe gaat het met meneer Klem? Haha!

Ineke/ Francis: sinds enkele dagen scheer ik me weer;-) Sorry Ineke;-)

2 de rest: bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

Verder laat ik de foto's voor zich spreken: ik kan nog zoveel schrijven maar de foto's zeggen alles!

Groet,

Jeroen


  • 22 November 2011 - 08:19

    Mathieu:

    Te gek wat je daar allemaal ziet en onderneemt. En er zit nog zoveel meer in het vat... wat denk je van bungy jumpen en walvissen spotten?

    Geniet maar lekker verder.

  • 22 November 2011 - 09:00

    Nicky:

    Heej Jeroen!

    Klinkt helemaal te gek daar! Jaloers ben ik totaal niet ;)
    Geniet er van!!

    X Nicky

  • 22 November 2011 - 09:07

    Ruud:

    Poeh, saaie vakantie hoor..... :-)

  • 22 November 2011 - 09:51

    Hanneke:

    Wauw fantastisch daar! Is nog eens wat anders dan iedere dag ambtenaar zijn, misschien ook nog iets voor mij;-) GENIET ervan want voor je het weet zit je weer achter je bureau!
    x Hanneke

  • 22 November 2011 - 10:02

    Marloes:

    Zeker good bezig! Wat een prachtig moei land is het toch. Top desse het zoe nao diene zin hes. Had auk neet anders verwach ;-). Wis allein neet desse als au pair nao Nieuw Zeeland gings... Det steit zoe moei boave in het scherm op het tabbladrandje... toch bijzonder! :-)
    Vuul plezeer maatje!

  • 22 November 2011 - 12:41

    Michiel:

    Ha Eddie,

    Leuke foto's! Dat sandboarden zou ik ook wel eens willen doen. Leuke variant op snowboarden!! Geniet ervan.

    Groetjes Michiel ;)

  • 22 November 2011 - 12:50

    Louisa:

    Ha Eddie,
    Goed om te horen dat je je niet verveelt!
    Nog een fijne vakantie en tot het volgende reisverslag!
    X Louisa

  • 22 November 2011 - 14:11

    Marie- José:

    Hee Jeroen,
    Mooi dat we weer wat van je horen !
    Als ik dat allemaal weer lees, en die mooie fotoos zie, is het net alsof er weer een van ons aan het backpacken is, ha ha !! ( gelukkig nie,maar dat duurt nu ook niet meer zo lang)
    Het is zo 13 januari : Peru, voor Hanneke en Albert. Het zit er nu trouwens helemaal op voor ons Hanneke: ze is nu echt klaar met haar studie: Joepie !
    Blijf genieten daar Jeroen en ook wij kijken uit naar je volgend verhaal !
    x MJosé

  • 22 November 2011 - 17:14

    Paul Wijnhoven:

    Hoi Jeroen,
    Wat een geweldige foto's , vooral Coromandel is erg mooi. Ik neem aan dat dit nog allemaal op het noorder- eiland is ? Ik ben benieuwd naar de foto's van de "Lord of the rings" sites!!
    Geef je ogen goed de kost, tot de volgende keer maar weer.
    Groetjes Paul en Bertie

  • 22 November 2011 - 17:17

    Lotte Van Welie:

    He Jeroen!

    Snap je nu waarom ik zei dat Nieuw-Zeeland een van de mooiste landen ter wereld is?! Was niet overdreven toch? Veel plezier nog! Voor je het weet ben je weer in het koude Nederland. Alhoewel het Zuider eiland ook koud kan zijn ;)

    Groetjes Lotte

  • 22 November 2011 - 17:37

    Anke Vd Nieuwenhof:

    Hé Jeroen,

    Kijk je wel een beetje uit? Levensgevaarlijk om je zo te focussen op die kiwi's, je gaat zo naar de.....Haaien!
    Verder jaloersmakende foto's!

    ajuus,

    Anke

  • 22 November 2011 - 17:58

    Lilian:

    Hoy Jeroen,
    Wat een kei-gave foto's zijn dat, leuk dat je ons op de hoogte houdt. Geniet er maar van.


  • 23 November 2011 - 09:04

    Ineke:

    En....smaken de kiwi's daar hetzelfde als bij ons?? Denk aan de tandpasta-glimlach, hè (je weet wel!) :-)
    Have fun en no worries mate (of hoe zeggen ze dat ook al weer daar bij jou?) Maar dat lukt wel zo te zien....
    Doei!
    Ineke

  • 23 November 2011 - 18:09

    Coelie85 En Michelle:

    Edje,

    Good um te huure. En ik as Lord of the Ring fan. Fantastisch. Dao wil ik wal foto's van zeen. Met voetballen bis dich neet allein onmisbaar, want ik bin auk geblesseerd. Netuurlijk lees ik dien verhaol good daor en de praots euver "We" euver de zandduinen. Toch unne KIWI?

    Waat duit Marijn Beekman bee dich op Cape Reinga?

    In ut Venlose hee geit alles normaal. Gister met Gijs en Ivo van Galen nao Youpie geweas echt fantastisch.

    Vuul plezeer in Kiwiland nog en ojao, wao blieve de foto's met de jocusvlag d'r op.

    We zeen os.
    PingPong

  • 23 November 2011 - 18:43

    Leonie (Hay):

    Ha Jeroen,

    Ik heb dien verslaag metein gelaeze en auk de foto's bekeke. geweldig waas dich door allemaol taegekumps. Nieuw-Zeeland is verschrikkelik moeij. Geneet van det moeije land. Ik wach dien vôlgende verslaag weer aaf.

    Groetjes
    Leonie

  • 23 November 2011 - 19:54

    Simone:

    Haa Jeroen,
    Over het werk hebben we het wel weer als je terug bent;)
    Je hebt wel weer supergave dingen meegemaakt zeg! Ik dacht net als Hay ook gelijk aan Marijn B trouwens toen ik die foto bij de wegwijzer zag! Haha!
    O enne, Marjon heeft the battle gewonnen om jouw stoel...:)
    Geniet verder en keep us posted!
    Groetjes Simone

  • 24 November 2011 - 07:44

    Marijke:

    Als ik de fotos zie zou ik zo met je willen ruilen. Wat prachtig. Groeten Marijke

  • 26 November 2011 - 15:09

    Toos:

    Ha Jeroen,zo te zien heb je al vanalles gezien en beleefd,Hardstikke leuk,Geniet er maar van.Voor mij begint de reis naar Vietnam ook op te schieten,nog 14 dagen Begint nu toch wel te kriebelen,voor mij dan.Jeroen heel veel plezier nog en we
    zien ons wel weer op de Baroniestraat.
    Groetjes van je Baolderse buurvrouw Toos!!!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Recente Reisverslagen:

25 December 2011

Flying home for christmas

14 December 2011

I feel like flying!

05 December 2011

Pakjesavond en pure natuur

27 November 2011

Zondag naar het zuiden

22 November 2011

Over zand en baaien
Jeroen

Hallo allemaal! vanavond ga ik op vakantie naar Australië! Op deze site laat ik jullie meegenieten van mijn avonturen, zowel in woord als in beeld. Ik wens jullie een fijne zomermaand toe en tot 7 augustus! Groetjes, Jeroen

Actief sinds 05 Nov. 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 20560

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 03 Januari 2015

Costa Rica

08 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Australië: 8-7 tot en met 7-8!

13 November 2011 - 23 December 2011

Kia Ora!

Landen bezocht: