Zondag naar het zuiden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen Merkx - WaarBenJij.nu Zondag naar het zuiden - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen Merkx - WaarBenJij.nu

Zondag naar het zuiden

Door: Jeroen Merkx

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

27 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Maestro's en andere lezers,

Ik ga jullie met deze mail weer bijpraten over mijn meeste recente avonturen hier in Nieuw-Zeeland. Het is hier nog steeds fantastisch: het weer is prima (zo'n 22 graden) en de Nieuw-Zeelanders zijn echt aardige mensen. Ze helpen je waar het maar kan. Mocht je een probleem hebben, dan is het eerste antwoord van een Nieuw-Zeelander: no worries mate!

Afgelopen woensdag zou ik eigenlijk gaan jetskien in Taupo. Die werd helaas afgelast, dus zijn we, mijn Duitse reisgenoot Malte en ik (met hem heb ik een aantal dagen gereisd), gaan raften. Airatefac-ers: als jullie denken dat jullie tijdens het vriendenweekend heftig geraft hebben, check dan eens onderstaande foto. De raft was er namelijk niet zomaar een: nergens op de wereld kun je van een grotere waterval af-raften dan de raft die wij hebben gedaan. 7 meters vrije val met een boot: geweldig! Wonder boven wonder zijn we niet uit de raft gevallen en hielden we het dus relatief droog. Daarna sprongen we van blijdschap uit de boot dus nat zijn we zeer zeker geworden!

Donderdag was het plan om Mount Doom (je weet wel, die berg van Lord of the Rings) te gaan beklimmen. De beklimming duurt zo'n 7 uur en is een must-do voor iedere bezoeker van Nieuw-Zeeland. Door het slechte weer (veel wind in combinatie met regen) werd besloten de beklimming af te blazen en een dag later gebeurde hetzelfde.

Die vrijdag vertrok Malte naar het zuiden. Ik besloot nog een dagje in Taupo te blijven, heb een wandeling gemaakt naar de Huka Falls, om vervolgens de dag erna op de bus te stappen naar River Valley. De bus is een hop-on, hop-off bus. Dat is een soort lijnbus die langs de must-sees in heel Nieuw-Zeeland rijdt. Je kunt op- en afstappen waar je maar wilt. Maar dat geheel terzijde:-)

Onderweg zijn we op een aantal plaatsen gestopt voor een wandeling. Die wandeling voer ons in naar het gebied waar de the Lord of The Rings zijn opgenomen (inclusief Mount Doom: ik heb hem dus wel gezien!). Ook de plek waar Gollum 'my precious' koestert, hebben we bezocht.

Vandaag heb ik weer geraft. Deze keer was River Valley de plaats van handeling. De buschauffeur wist ons te vertellen dat er in Nieuw-Zeeland geen betere locatie is om te raften dan in River Valley. Dus die hebben we ook maar even meegenomen: awesome!

Na het raften zette de bus koers richting Wellington, waar we net zijn aangekomen. Morgen gaan we naar het zuidereiland: volgens de meesten nog mooier dan het noordereiland. Ik ben benieuwd!

Oh, en net als de vorige keer: wederom bedankt voor jullie reacties.

Groet!

Jeroen

  • 27 November 2011 - 08:40

    Gijs:

    Edje!

    Wat 'n gave foto's zeg! Ik denk dat ik pas voor 't raften in NZ, want ik had in Zoetermeer al de schijt in de broek ;-)
    Ik mis alleen jou precious op de foto!

    Veel plezier nog vriend en tot snel!


  • 27 November 2011 - 08:41

    Gijs:

    Edje!

    Wat 'n gave foto's zeg! Ik denk dat ik pas voor 't raften in NZ, want ik had in Zoetermeer al de schijt in de broek ;-)
    Ik mis alleen jou precious op de foto!

    Veel plezier nog vriend en tot snel!


  • 27 November 2011 - 09:25

    Tep:

    Echt vette pictures!!
    Volgens mij zit edje links achterin de raft!!

    Ziet er echt vet uit!! Veel plezier!

  • 27 November 2011 - 09:36

    Leon En Karlijn:

    Wat een geweldige foto's!
    Ziet er goed uit daar..
    Geniet maar lekker van het weertje en alles wat je meemaakt!
    Groetjes uit Baarlo

  • 27 November 2011 - 10:19

    De Lange:

    Hee Jeroen,

    mooie verhalen en een leuke tijd voor jou zoals we kunnen lezen!

    wat betreft het raften>>>mooie foto's.... het ziet er vet uit....maar niet voor mij weggelegt. Ik had net zoals Gijs de bijna de schijt in de broek.

    Veel plezier nog en we zien weer uit naar de nieuwe verhalen!.

    Groetjes De Lange

  • 27 November 2011 - 12:23

    Ivo:

    Mooie verhalen weer! Zeer opbeurend :) na de droevige wanprestatie van VVV gisteravond (1-2 verloren van de Superboeren na een 1-0 voorsprong). Veel plezier met de oversteek en we kijken weer uit naar de volgende update. Groet, SSI te V.

  • 27 November 2011 - 14:52

    Nanda:

    Hey mate!

    Klinkt heerlijk! Wellington van de beef wellington? Enjoy in elk geval! Xx

  • 27 November 2011 - 17:04

    Pap En Mam:

    Geweldig dat je je zo amuseert en dat je zo enthousiast bent. Mooie foto s en een goed reisverslag.Groetjes uit Baaarlo

  • 27 November 2011 - 17:55

    Monique:

    Ha Roenie,

    Tjee, jij durft!
    Wat geweldig om dit allemaal mee te mogen maken! Kom je wel heelhuids terug?

    Heel veel plezier nog!

    Groetjes,
    Marc, Monique en Meike

  • 27 November 2011 - 22:45

    Leonie (Hay):

    Ha Jeroen,

    Heerlik geneete van dien verslage. Moeij des se dit allemaol mit kins make. Ik môt mich beej Ivo aansloète: VVV waas shit.... Ha, ha!!! Maar weej bliève heej lache. tot gauw.

    Leonie :-)

  • 28 November 2011 - 07:58

    Ivo:

    Ha Jeroen,

    Leuk om je reisverlagen te lezen, en keurig die foto's!
    Enjoy!

  • 28 November 2011 - 14:59

    Marie- José :

    Mooi man !!!
    Genieten maar, voordat je het weet zijn de 25 dagen weer voorbij !!
    Groetjes !!

  • 28 November 2011 - 22:39

    Drees:

    Hey ed, zo te lezen heb je het nog steeds super naar je zin. En raften daar lijkt me idd ook awesome! Update Futsal afg. Zaterdag 5-10 verloren dacht ik, was er ook niet bij ;) geniet er nog van ciao drees

  • 29 November 2011 - 08:58

    Wendy:

    He Jeroen,

    Gaaf hoor wat je tot nu al hebt gezien en mee hebt gemaakt. Het is in jullie hoekje nu best rustig zonder jouw aanwezigheid, maar we hebben een goede vervangster op jouw plek.
    Nog veel plezier en ik lees je volgende verslag wel weer.

    groetjes Wendy

  • 29 November 2011 - 11:07

    Simone:

    Hey Jeroen,
    Jaja, je leest het al van Wendy: het is hier rustig zonder jou in de hoek. Kunnen we ook allemaal heel hard doorwerken voor de kerstvakantie;)
    Maar je vertelt weer gave verhalen hoor! Zit me hier achter mijn pc behoorlijk te verbazen wat een prachtig land NZ is. Raften zou niet helemaal mijn cup of tea zijn, maar zo te zien, dacht jij daar anders over (of jij moet degene zijn met het blauwe helmpje die daar achter in die boot zit gefrot..haha).
    No worries en geniet er nog maar van!
    Groetjes Simone

  • 30 November 2011 - 12:50

    Sharon:

    Ha Breurke,

    als het goed is ben je nu het Abel Tasman Park aan het verkennen. De foto's die ik op internet zie zijn fantastisch, dus ik ben benieuwd naar jouw kiekjes en avonturen.
    Veel plezier met je Zweedse kameröd :-)!
    xx Sharon

  • 30 November 2011 - 14:21

    Geert:

    Ha Frodo!

    Jaja, Blank Water is er niks bij...!
    Maare gaaf om te lezen man, ik zie dat je er met volle teugen van geniet. Zitten wij hier in Zummere, te wachten op weer een juichmomentje wanneer iemand weer de pot met pepernoten heeft aangevuld... ;)
    Veel plezier daar en we lezen binnenkort je nieuwe avonturen wel weer!

    Groeten,
    Geert

  • 30 November 2011 - 14:38

    Neeltje:

    Hey Jeroen, Wat leuk dat ons zo op de hoogte houdt. Volgens mij heb je het goed naar je zin. Ik kan me goed voorstellen dat je het thuisfront nog niet mist, het is zooooo mooi daar. Heb je al veel reisvrienden? Heel veel plezier nog.

    X neeltje

  • 04 December 2011 - 12:43

    Pap En Mam.:

    hé Jeroen . alles goed ? nu heb je de helft er al op zitten , maar het mooiste moet nog komen hé ! geniet er nog maar lekker van , want hier is het koud en nat en winderig . Baarlo 3 heeft met 1-4 verloren van VOS . veel plezier nog de komende weken , en veel liefs van pap en mam.

  • 08 December 2011 - 13:15

    Miesjel:

    Ed! Je hebt eindelijk mail jongen...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Recente Reisverslagen:

25 December 2011

Flying home for christmas

14 December 2011

I feel like flying!

05 December 2011

Pakjesavond en pure natuur

27 November 2011

Zondag naar het zuiden

22 November 2011

Over zand en baaien
Jeroen

Hallo allemaal! vanavond ga ik op vakantie naar Australië! Op deze site laat ik jullie meegenieten van mijn avonturen, zowel in woord als in beeld. Ik wens jullie een fijne zomermaand toe en tot 7 augustus! Groetjes, Jeroen

Actief sinds 05 Nov. 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 20562

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 03 Januari 2015

Costa Rica

08 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Australië: 8-7 tot en met 7-8!

13 November 2011 - 23 December 2011

Kia Ora!

Landen bezocht: