Pakjesavond en pure natuur - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jeroen Merkx - WaarBenJij.nu Pakjesavond en pure natuur - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Jeroen Merkx - WaarBenJij.nu

Pakjesavond en pure natuur

Door: Jeroen Merkx

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

05 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hey!

Halverwege. De helft van mijn reis zit erop. Drie weken vertoef ik nu in Nieuw-Zeeland. Door al die mooie dingen die ik hier gezien en gedaan heb, lijkt het wel alsof ik hier al maaaaanden zit.

Vorige week maandag ben ik overgegaan van het noorder- naar het zuidereiland. Met de ferry verlieten we het winderige Wellington, waarna de in Rotterdam vervaardigde boot koers zette naar Picton. De bus bracht ons vervolgens verder naar Abel Tasman National Park. Vernoemd naar een Nederlandse ontdekkingsreiziger, maar dat geheel terzijde.

Over Abel Tasman kan ik pagina's vol pennen, maar dat doe ik niet. Ik houd het kort. Samen met een Zweedse gast, Robin, heb ik een 2-daagse wandel- en kayaktocht gemaakt. 's Nachts hebben we gekampeerd op een verlaten strand in Abel Tasman. God, waarom zat ik daar met een Zweedse jongen en niet met een Zweedse schone? Ach, de geweldige kayaktocht door de caves van Abel Tasman verzachtte dat gemis enigszins.

Na twee dagen Abel Tasman bracht de bus ons via Westport naar Lake Mahinapua. De weg naar Lake Mahinapua was verbluffend. Check de foto's maar. In Lake Mahinapua woont Les, Nieuw-Zeelands bekendste bejaarde. Deze 86-jarige, nog immer kwieke gast, runt daar een hostel vlakbij het meer. Na een duik in het meer en een door Les gekookte, heerlijke maaltijd was het tijd voor 'pakjesavond'. Iedereen moest verkleed naar het feest komen. Ik heb wat foto's gemaakt, maar goh, hoe werkt die flitser op het fototoestel? Hoe dan ook: het feest was behoorlijk geslaagd. De traditie van 'vroeger' bij Chris heb ik voortgezet door te vragen: hey Les, is there any drink you really have to get rid of? Ik heb er nog spijt van...

Met een zwaar hoofd van de alcohol zijn we de dag erna naar Franz Josef-gletsjer gereden. Vernoemd naar een Oostenrijk-Hongaarse keizer uit de 19e eeuw, maar daar weet Francis vast meer van;-) De dag erna ben ik gaan wandelen (of beter gezegd: klauteren) op die gletsjer. Het is 1 van de 2 gletsjers ter wereld die uitkomt in tropisch regenwoud. Het ijs is tientallen meters dik en is op veel plaatsen gescheurd. Een mooi gezicht (zie foto's)!

Vandaag zijn we naar Wanaka gereden. De rit naar Wanaka was als een 5 uur durende documentaire op National Geographic. Het'spiegelmeer' Lake Matheson, the Blue Pools en Lake Hawia, allemaal pareltjes van de natuur.

Verder laat ik, net als de vorige keer, de foto's voor zich spreken. Bedankt voor jullie berichtjes!

Groet

Jeroen

PS hoe was jullie pakjesavond? Iemand nog een 'pak' slaag gekregen van de Sint met de roe of op de boot gezet naar Spanje?

  • 05 December 2011 - 08:11

    Hanneke:

    Haha, dan heb je vast (net als bij Chris) Goldstrike gekregen ;-) Mooie foto's bij die gletsjer! Geniet er nog van Jeroen! Gr's Hanneke

  • 05 December 2011 - 09:23

    Ineke:

    Jammer voor je dat er op dat romantische strandje niks uit te pakken viel! Maar toen was het tenslotte nog geen sinterklaas, hè.
    Maar troost je....verkleed als kerstboom zie je er werkelijk onweerstaanbaar uit. Het moet toch wel heel gek lopen als niemand die wil versieren èn uitpakken! Denk er maar een dikke smiley anno 2011 bij Jeroen, dat weet je wel hè? Allemaal jaloezie omdat jij in dat adembenemend mooie land zit en ik achter mijn burootje!
    Hoe dan ook: fijne pakjesavond!
    Ineke

  • 05 December 2011 - 11:38

    Yvan:

    Hoi Jeroen,

    Schitterende plaatjes! Geniet er van en nog veel plezier.

  • 05 December 2011 - 11:42

    Hay En Michelle:

    Hey Jeroen,

    prachtig!! Enjoy!

    x

  • 05 December 2011 - 12:16

    Arjen:

    Ziet er goed Jeroen. Goed bezig

  • 05 December 2011 - 12:16

    Arjen:

    Ziet er goed Jeroen. Goed bezig

  • 05 December 2011 - 16:35

    Jozien:

    Wow Jeroen,

    wel cool hoor, zo in je korte broek door een ijstunnel!

    Ziet er geweldig uit. Het is dat ik mijn gezin niet zo lang kan missen, anders zou ik zoiets ook gaan boeken.
    Veel plezier nog!!

  • 05 December 2011 - 17:44

    Ruud:

    er was eens een jongen uit Baarlo
    die had zo'n enorm sterk libido
    wilde een Zweedse op het strand van Abel
    maar bij aankomst bleek dat een ware fabel
    dus nu wacht hij op een ander Sinterklaas-kado

  • 05 December 2011 - 18:47

    Francis:

    Eddie,

    wat is het toch een verschrikkelijk lelijk land! Ik ben echt blij dat ik morgen gewoon lekker een weekje het bos in kan met lekker veel windstoten, natte sneeuw en hopelijk ook veel hagel! ;)
    Geniet er nog van man!

  • 06 December 2011 - 08:02

    Rudolph:

    Dag Jeroen, sorry voor de late reactie, maar ik heb weken moeten bijkomen van die catfight. De plukken blonde en bruine haren dwarrelen af en toe hier nog door de lucht (of is dat gewoon stof van de saaiheid?).

    And the winner is..... Marjon (jij een zweed, ik een brabantse, eindelijk kom ik er beter vanaf dan jij)

    Die Les lijkt heel erg op Sinterklaas, is dat toevallig, was hij ook verkleed?

    Ga vooral zo door met het genieten!!!

  • 06 December 2011 - 08:33

    Mam En Pap:

    wat een mooie foto,s geweldig! over die flitser: boven op het toestel een vakje dat je omhoog kunt duwen of trekken. verder is hier alles rustig. met vele groeten hier uit het mooie baarlo mam pap

  • 06 December 2011 - 08:39

    Simone:

    Hey Jeroen,

    Goed dat de tradities uit 'hoeskamer van Boalder' wereldwijd gaan...met alle gevolgen van dien;)
    Ben je die eekhoorn uit Ice-Age trouwens nog tegengekomen in de ijstunnel? Lijkt er wel een beetje op zo te zien.

    Time flies, dus geniet nog de laatste 3 weken daar!

    Groetjes Simone

  • 06 December 2011 - 08:55

    Marie- José:

    Wat n schitterende foto's, Jeroen !
    Je zult de smaak nu wel te pakken hebben, lijkt me !
    Nog een hele mooie tijd daar, geniet ervan !

  • 06 December 2011 - 10:09

    Rian:

    Ohhh dat klinkt vet! Ik wil ik ik wil ook!!!! x

  • 06 December 2011 - 14:28

    Ivo:

    Die foto's; amazing! Niet alleen wordt de reis steeds mooier, ook jouw proza wordt alsmaar fraaier. Beide: balsem voor de ziel voor de thuisblijvers! Grtz

  • 06 December 2011 - 21:07

    Leonie:

    Hoi Jeroen,

    Wat een geweldige foto's, zeg! :-)
    Echt een land, waar je moet zijn geweest. Vooral die ijstunnel. Had ik al eens eerder gezien. Jeroen geniet de komende 3 weken, met volle teugen.

    Groetjes

    Leonie

  • 06 December 2011 - 21:09

    Arie En Nelly:

    zo te zien aan je foto,s een geweldige
    mooije omgeving om te verblijven
    fijne vakantie verder met nog veel
    plezier
    groet Ome Arie ne Tante Nelly

  • 08 December 2011 - 18:20

    Karin:

    Hey Jeroen,
    Zo te zien heb je een geweldige tijd daar. Ben echt jaloers! Geniet ervan en nog heeeeel veeeeel plezier.
    Groetjes Karin

  • 09 December 2011 - 19:26

    Rene:

    20 januari 2012 Koppelquiz, vergeet je niet aan te melden via koppelquiz@gmail.com

  • 11 December 2011 - 21:58

    Denise:

    Ha jeroen,

    Klinkt allemaal super die verhalen. Volgens mij heb jij geen tijd om je daar te vervelen.geniet er nog maar van want hier mis je niks bijzonders.

    x Denise

  • 12 December 2011 - 19:17

    Kingkong:

    Ed!

    Hoe vet zijn je foto's ;). I'm fucking jealous!

    We missen je in de kroeg, op het veld en... op het werk? Vast wel haha. Geniet nog van je laatste weken.

    Gr Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Kia Ora!

Recente Reisverslagen:

25 December 2011

Flying home for christmas

14 December 2011

I feel like flying!

05 December 2011

Pakjesavond en pure natuur

27 November 2011

Zondag naar het zuiden

22 November 2011

Over zand en baaien
Jeroen

Hallo allemaal! vanavond ga ik op vakantie naar Australië! Op deze site laat ik jullie meegenieten van mijn avonturen, zowel in woord als in beeld. Ik wens jullie een fijne zomermaand toe en tot 7 augustus! Groetjes, Jeroen

Actief sinds 05 Nov. 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 20559

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 03 Januari 2015

Costa Rica

08 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Australië: 8-7 tot en met 7-8!

13 November 2011 - 23 December 2011

Kia Ora!

Landen bezocht: