I feel like flying! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jeroen Merkx - WaarBenJij.nu I feel like flying! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jeroen Merkx - WaarBenJij.nu

I feel like flying!

Door: Jeroen Merkx

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

14 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey,

de titel zou kunnen suggereren dat ik er naar uit kijk om terug naar Nederland te vliegen. Niets is minder waar! Ik vermaak me hier nog steeds uitstekend.

Nee, de titel gaat over de grote canyon-swing die ik vorige week in Queenstown gedaan heb. Weet je niet wat het is? Klik dan eens op de volgende link: http://www.youtube.com/watch?v=vbFn8Dx1nt4 De canyong swing is een enorm grote schommel boven een ravijn. Je start 110 (!) meter boven de grond, maakt een vrije val van zo'n 60 meter en vliegt dan met zo'n 150 km/uur door de canyon. Het was zo gaaf dat ik meteen een tweede keer ben gegaan. En: no worries, ik heb er filmpjes van, die krijgen jullie te zien als ik thuis ben:-)

Na deze adrenalineshot heb ik een rondreis gemaakt door het zuid-oosten van het zuidereiland. Vertelde ik de vorige keer over een 5 uur durende documentaire op National Geographic, deze reis, die we deden in bus waarvoor Taxi Peeten zich diep, diep zou schamen, was als een tweedaagse uitzending op Animal Planet. We hebben gezien: albatrossen, de yellow-eyed pinguin, zeehonden, zeeleeuwen en schapen;-). In de tussentijd brachten we een bezoek aan studentenstad Dunedin en Invercargill.

Milford Sound was de volgende plek van bestemming. Volgens velen DE must-see in Nieuw-Zeeland. En ik moet ze gelijk geven: wat een indrukwekkende ervaring. Bergen, zo steil...Je voelt je daar als mens heel klein. Nu doe ik dat vanwege mijn lengte wel vaker, maar dat geheel terzijde. Check de foto's!

Vervolgens was het relaxing-time: 3 dagen chillen en feesten in Queenstown. Dit 11.000 zielen tellende stadje heeft 80 kroegen, dan weet je genoeg! 3 dagen later verliet ik 'Queeny' met trillende vingers en kloppend hoofd om koers te zetten naar Kaikoura. Een reis van liefst 11 uur. Det is genne kattepis! In Kaikoura heb ik gezwommen met wilde dolfijnen: wederom een unieke ervaring op mijn toch al (al zeg ik het zelf) indrukwekkende lijst van dingen die ik hier gedaan en gezien heb. Helaas heb ik er geen foto's van, maar geloof me: het was onvergetelijk.

Vandaag was weer reisdag. Gelukkig maar: het was, voor de eerste keer sinds ik Nieuw-Zeeland ben, slecht weer. Inmiddels ben ik aangekomen in 'windy' Wellington, weer terug op het noordereiland.

Geniet van de foto's en wederom dank voor de reacties!

Groet,

Jeroen

  • 14 December 2011 - 07:56

    René:

    Milf-ort typisch dat je daar naar toe gaat...

  • 14 December 2011 - 08:01

    Rudolph:



    ik ben er stil van...


  • 14 December 2011 - 08:33

    Sharon:

    Hey brother,
    de foto's en verhalen zijn really impressive... ik ben benieuwd naar alle foto's en je live-verhaal.
    Ik heb net effe de kapper gebeld: je kunt de 24e om 15.00 uur je weelderige haardos weer in model laten knippen:-). Gaan we daarna heerlijk aan het Kerstdiner!

    Geniet van je laatste week en tot volgende week vrijdag!

    Dikke kus,
    Sharon

  • 14 December 2011 - 09:03

    Arjen:

    Ha jong, ziet er allemaal goed. Lijkt me echt wel een belevenis om nooit te vergeten !

    Grtz
    Arjen

  • 14 December 2011 - 10:43

    Gijs:

    Hoe vet allemaal!
    Kan alleen maar jaloers op je zijn vriend!


  • 14 December 2011 - 12:55

    Hanneke:

    Gelukkig hebben we in NL ook schapen genoeg om naar te kijken....;-)

  • 14 December 2011 - 13:37

    Anke Vd Nieuwenhof:

    Saai.....


  • 14 December 2011 - 13:40

    Anke Vd Nieuwenhof:

    nee, tuurlijk niet saai!
    Wat is je volgende challenge?
    The sky is the limit, dus dat wordt in 2013 (2012 sparen...) minstens een ruimtevaart.

  • 14 December 2011 - 13:56

    Danielle:

    Hi Jeroen,

    Wat gaaaaaf om te lezen!! Ben rete jaloers... Nieuw Zeeland staat op mijn nummer 1 van mijn reizenlijst.. maar ja.. eerst centjes sparen..
    Geweldige verhalen joh!

    Geniet ervan!!
    Groetjes,
    Danielle

  • 14 December 2011 - 15:57

    Louisa:

    Ha durfal,
    twee keer de canyon-swing, pfff. Eén keer zou ik al niet durven!!!
    Geniet nog van de laatste week!!

    X Louisa

  • 14 December 2011 - 20:46

    Paul Wijnhoven:

    Wat heb jij al veel gezien en meegemaakt!! indrukwekkend.

    Gr. Paul en Bertie

  • 15 December 2011 - 07:40

    Marie- José:

    Ook ik ben er stil van, geweldig !
    Enne......had daags nadat ik je gesproken had, meteen s'morgens vroeg jullie pap en mam gebeld, en de groeten overgebracht....wel lachen hoor !!
    Nou Jeroen, nog hele fijne dagen!!
    Maar daar hoef ik niet wakker van te liggen, dat zal wel lukken !
    Doei xx

  • 15 December 2011 - 11:01

    Neeltje:

    Hey Jeroen, Sjeetjes wat eng die schommel. En dan ben je ook nog 2 x geweest. Nog 8 dgn te gaan.... Geniet er van en tot snel, x Neeltje

  • 15 December 2011 - 12:20

    Simone:

    Whhaaah, die canyon-swing! Dat is eng zeg, ik zou dat echt niet durven. En dan ook nog 2 keer....Die zeeleeuwen zijn dan weer wel schattig:)
    Maar echt zo gaaf wat je allemaal meemaakt daar! Dat neemt niemand je meer af. Geniet nog de laatste paar dagen (niet alleen jij vliegt, maar de tijd ook!) en alvast een goede reis terug!
    Groetjes Simone

  • 15 December 2011 - 13:56

    Monique:

    Ha breurke,

    Tjeetje, wat een avonturen! Je zult volgende week wel weer echt moeten afschakelen als je weer terug bet. Maar geniet nog maar deze week van je geweldige reis!

    Liefs,
    Marc, Monique en Meike

  • 15 December 2011 - 15:53

    Geert:

    Man man man, wat een verhaal en wat een foto's! Supergaaf Jeroen, en wat zul jij het saai gaan vinden hier in Zummere ;)

    Maar niet getreurd, hier is het ook dolle boel. Vandaag wel twee keer vlaai! Wanne geeeeeeeek!!

    Geniet er nog maar lekker ff van...

  • 16 December 2011 - 18:09

    Jozien:

    Wow, ziet er prachtig uit. Jij gaat vast weer voor zoiets sparen als je terug bent.

    geniet er nog van!


  • 18 December 2011 - 16:30

    Pap En Mam:

    Hé Jeroen , Nog een paar dagen lekker genieten , en dan weer richting Nederland ! Hele goede terugreis en tot vrijdag ! liefs ; pap en mam.

  • 20 December 2011 - 14:09

    Marie- José:

    Hee Jeroen,
    Ben je alweer aan het pakken voor de terugreis? Of doe jij dat ook 2 uurtjes van te voren, ha ha !
    Wij willen je nog een paar hele mooie dagen wensen en een hele vlotte terugreis ( sla nu Sydney maar over, daar ben je toch al geweest ! )
    Wat zijn die weken omgevlogen he' ?
    Nu maar weer sparen voor de volgende reis ! Dit was mijn laatste reactie, Jeroen, en ik ( wij ) hopen dat je snel weer een keertje komt bijpraten, we zijn benieuwd naar jouw verhalen in het live !!!
    Groeten, ook van Albert Hanneke en Lotte !

  • 20 December 2011 - 14:12

    Marie- José:

    ps: Nog hele fijne Kerstdagen met pap, mam en de verdere familie.
    Ook een supervet oudejaarswisseling, en een goed 2012 !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora!

Recente Reisverslagen:

25 December 2011

Flying home for christmas

14 December 2011

I feel like flying!

05 December 2011

Pakjesavond en pure natuur

27 November 2011

Zondag naar het zuiden

22 November 2011

Over zand en baaien
Jeroen

Hallo allemaal! vanavond ga ik op vakantie naar Australië! Op deze site laat ik jullie meegenieten van mijn avonturen, zowel in woord als in beeld. Ik wens jullie een fijne zomermaand toe en tot 7 augustus! Groetjes, Jeroen

Actief sinds 05 Nov. 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 20561

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 03 Januari 2015

Costa Rica

08 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Australië: 8-7 tot en met 7-8!

13 November 2011 - 23 December 2011

Kia Ora!

Landen bezocht: