Aangekomen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen Merkx - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jeroen Merkx - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Jeroen Merkx

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

16 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

Ik ben aangekomen! En niet in kilo's. Nee, in ben aangekomen in Auckland, Nieuw-Zeeland.

De reis heeft even mogen duren: zondagmiddag om 12 uur vertrokken vanuit Schiphol om vervolgens op dinsdagavond om 18 uur bij het hostel aan te komen. Waarom het zo lang duurde? Ik ga het je nu vertellen.

De vlucht van Schiphol naar Kuala Lumpur duurde 11,5 uur. Half 12 (Nederlandse tijd) kwam ik in Kuala Lumpur aan. Omdat het in Kuala Lumpur 7 uur later is, was het daar al half 7 's ochtends. De nacht gemist: hoezo jetlag!

In Kuala Lumpur had ik een stop van 15 uur. Die heb ik gebruikt om de stad te bezichtigen. En het is de moeite waard! Het is een erg veelzijdige stad. De Petronas Towers zijn erg imponerend (foto's volgen), Chinatown is heel gezellig. Helaas is er ook armoede: krottenwijken kun je er ook vinden. Na een tijdje begon de jetlag op te spelen en ben ik weer terug gegaan naar het vliegveld. Om 10 uur 's avonds vertrok mijn vlucht vanuit Kuala Lumpur naar Auckland.

In het vliegtuig werd iemand onwel. Daardoor hebben we een tussenstop in Sydney moeten maken. Resultaat: 3 uur vertraging. Maar de aanhouder wint: gisteren om 4 uur landde ik op Auckland Airport. Om vervolgens de bus te pakken naar het hostel. En wat wil het toeval: de eerste persoon die ik ontmoette in de bus, was een meisje uit Nederland (sorry jongens, ik heb geen foto's). Gisteren nog met een groepje wat gaan drinken en zometeen ga ik even Auckland verkennen.

Morgen stap ik op de bus. Die bus gaat me de komende weken langs de mooiste plekken van Nieuw-Zeeland voeren. Dan komen de mooie verhalen! Want dit was nog maar een voorproefje...

Groet!

Jeroen

  • 16 November 2011 - 07:15

    Simone:

    Ha Jeroen,
    Wat een reis zeg, dat heeft wel even geduurd zo te lezen. Maar, dan heb je ook wat! Wat een uitzicht vanaf de sky tower! Dat is even wat anders dan het uitzicht op de Dorpsstraat hier in Zummere vanaf onze werkplek;)
    Blijf vooral reisverhalen plaatsen, altijd leuk om te lezen. Geniet ervan!
    Groetjes,
    Simone

  • 16 November 2011 - 07:33

    Monique:

    Ha breurke,

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! Gezellig dat je al meteen gezelschap hebt gevonden. Ben erg benieuwd naar je verhalen....(foto's zijn al mooi zeg!)
    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Liefs, Marc, Monique
    en een dikke kus van Meike

  • 16 November 2011 - 08:34

    Neeltje:

    Hey Jeroen,

    Wat fijn dat de reis goed is verlopen. EN dan nu maar lekker genieten van alles wat je gaat zien.... Heel veel plezier!!!

    X Neeltje, Ivo en Sjuul natuurlijk

  • 16 November 2011 - 11:40

    Michelle:

    Ha Jeroen,

    vuul plezeer! ik zeen desse dien baard al metein luuts stoan;)

    x Michelle

  • 16 November 2011 - 12:19

    John:

    Leuk um allemoal te leaze. Kos se neet aan emus vroage: do you take picture me...

    Vuul plezeer nog tiedens ut reize, maar det kumt wel good liekt mich..

    groetjes John (dien neafke)

  • 16 November 2011 - 17:04

    Francis:

    Scheren.... En foto's van die meid, afspraak is afspraak Edje!

  • 16 November 2011 - 17:56

    Ineke:

    Ik zeg: niet scheren!
    Ben het wel met Francis eens over die foto's: Kom op, jongen!
    Oh ja, en voor volgende keer: neus in de lucht. Scheelt in aantal onderkinnen :-)

    Groetjes
    Ineke

  • 16 November 2011 - 18:11

    Leonie (Hay):

    Ha Jeroen,

    Begrièp ik det good, des se toch allein in Nieuw-Zeeland bis? Ik dach mit z'n twieë? Leuk des se al metein minse getroffe haes, waors se wat mit kôs gaon drinke. As ik die foto bekièk, dink ik: de bis net Maarten.....Ha, ha!! :-) Hald ós maar good op de huuëgte.

    Groetjes
    Leonie

  • 16 November 2011 - 18:24

    Marie- José:

    Wat een grappen he, over je onderkinnen en je baard ven een paar dagen.Ze durven wel op n afstand, zo moet je maar denken.Enne....die jetlag gaat wel over, nu genieten maar, de kop is er af, en je verhaal klinkt lekker positief! Enne........we hebben zo'n beetje dezelfde foto van de Petronas Touwers, geweldig !!!
    Doei, groetjes uit een koud Boalder!
    x x

  • 16 November 2011 - 19:25

    Boskabouter:

    Ed,

    Klinkt goed kerel. Heerlijk dat je deze kans krijgt. We blijven je volgen. Wat voetbal betreft, zondag was al afgelast vanwege jouw afwezigheid ;).

    Greetz Paulus

  • 16 November 2011 - 19:46

    Sharon:

    Ha Kanjer,

    Super dat de reis goed is verlopen, en je moet maar denken: de extra uurtjes in de lucht zijn bonus-miles :-)
    Ga nu maar lekker genieten, cultuur snuiven, foto's maken en ons jaloers maken op al het mooie natuurgeweld dat je gaat meemaken.
    We volgen je op de voet!

    DIkke kus,
    Ivo, Sharon en een knuffel van Sterre

  • 16 November 2011 - 20:01

    Tep:

    He Edje!

    Vette foto van de Petrona Towers, herkenbaar! Geniet van de gave dingen!

    Groetjes Tep en Erica

  • 16 November 2011 - 22:06

    Drees:

    Ed goed te horen dat reis goed is gegaan. Verbaast me wel dat ze geen massage or young girl in KL meer in de aanbieding hadden. En dat met die vrouw(en) is dus géén toeval, net als in de galaxy ;)

    Geniet ervan! Ciao drees

  • 16 November 2011 - 22:07

    Coelie 85:

    Jo Edje,

    Fijn desse in Kiwi land bis. We huure ut wal met dien zoektocht noa het fruit walhalla.

  • 17 November 2011 - 06:05

    Gijs:

    Edje!

    Wat betreft je baard; gewoon laten staan!
    Francis moet ik gelijk geven, foto's willen we zien!

    Geniet d'rvan kerel!

    Gr Gijs

  • 17 November 2011 - 16:47

    Marijke:

    Wat leuk dit zo te zien.Het is eigenlijk niet zo mijn ding o zo te communiceren,maar ik zal beslist vaker kijken. Groetjes Marijke

  • 18 November 2011 - 11:35

    Meike En Michiel:

    Joooo Edje!!

    Fijn, dat je goed bent aangekomen!! Geniet ervan en rustig aan met de dames...;)

    Groetjes Meike en Michiel

  • 18 November 2011 - 13:43

    Ivo:

    Edje, die baard lekker laten staan! Is helemaal hip... Zijn de Petronas Towers mooier dan die meid die je getroffen hebt ;-)?

    Have fun en genier er van!

    Ivo

  • 19 November 2011 - 18:42

    Pap En Mam:

    hallo Jeroen ! hoe gaat tie ? al even niets van jou gehoord ! heb je het er zo druk mee, of ben je niet in de gelegenheid om iets te laten horen.
    hier gaat alles zijn gangetje. geniet er maar met volle teugen van. Wij horen graag iets van je. foto ? liefs; pap en mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Recente Reisverslagen:

25 December 2011

Flying home for christmas

14 December 2011

I feel like flying!

05 December 2011

Pakjesavond en pure natuur

27 November 2011

Zondag naar het zuiden

22 November 2011

Over zand en baaien
Jeroen

Hallo allemaal! vanavond ga ik op vakantie naar Australië! Op deze site laat ik jullie meegenieten van mijn avonturen, zowel in woord als in beeld. Ik wens jullie een fijne zomermaand toe en tot 7 augustus! Groetjes, Jeroen

Actief sinds 05 Nov. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 20557

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 03 Januari 2015

Costa Rica

08 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Australië: 8-7 tot en met 7-8!

13 November 2011 - 23 December 2011

Kia Ora!

Landen bezocht: